Încercările, ca încercările, dar de stres și nervi ce să mai zic?

Vasăzică mi se pune mie pata să scot din uz un HTC Desire model mai vechi, nu că n-ar fi funcționat, dar era uzat moral fiind depășit săracul (!) de Androizii de după și mă hotărăsc să cumpăr de la eMag un OnePlus Nord 2, 5G, 256 GB, 12 GB RAM. Până aici totul este normal, ceea ce nu pot spune despre ce a urmat.

Sunt client vechi al amintitei firme și, când zic vechi, să tot fie vreo opt (8) ani de când îmi cumpăr electronice și produse IT de la ei. Nu, nu de Black Friday, când e o mare țeapă, ci în restul anului. Important este că n-am avut motiv a mă plânge până acum.

Dar… și când o fac (la ei mă refer), iese ceva de nu-ți vine să-i ierți! Revenind la OnePlus, mă hotărăsc să fac comanda online într-o frumoasă zi de sâmbătă. O achit și aștept liniștită pe contul meu eMag să aflu în ce zi ajunge telefonul în Sibiu. Numai că nu ajunge telefonul, ci notificarea că plata nu a reușit. Mă uit pe aplicația băncii și constat că banii mi s-au luat din cont. Fac captură de ecran și o atașez e-mailului trimis pe adresa eMag. Credeți că sesizează cineva demersul meu? V-ați găsit! Mai mult, sunt anunțată că, dacă nu plătesc în 24 de ore, ei nu-mi mai rezervă produsul și anulează livrarea.

Pun mâna pe telefon și sun, explic unui operator tot ce v-am povestit până aici și mă roagă să trimit dovada plății pe adresa lui de email de la firmă. Până mai discutăm, îi trimit dovada, o atașează comenzii mele, dar fiind sâmbătă seara contabilitatea nu lucrează.

Duminică, la expirarea celor 24 de ore, automat livrarea este anulată. Cum se spune….și cu banii luați și fără telefon, care, între timp, apărea ca indisponibil la prețul promoțional.

Cum nu aveam altceva de făcut, aștept să vină ziua de luni, când sun la bancă să cer refuz la plată pe motiv că mi s-a anulat livrarea. Desigur, atașez captura de ecran de pe contul eMag. Nesperat, dar banca îmi virează foarte repede suma în cont și ce credeți că fac? O altă comandă pentru același produs OnePlus Nord 2, 5G, 256 GB cu 12GB RAM, care, prin minune, apărea din nou la preț de ofertă. De această dată tranzacția reușește și urmează ca produsul să ajungă miercuri în magazinul din Sibiu. Adică plătit luni și livrat miercuri. Cam mult, pentru că de regulă ajungeau a doua zi.

Mult a fost, puțin a mai rămas, deci miercuri aștept mesajul fermecat. Numai că aștept cam mult și, după amiază, pe la 13:30 sun la eMag. Operatoarea mă liniștește spunându-mi că nu a ajuns, lucru pe care îl puteam vedea și eu pe cont, dar că trebuie să ajungă în câteva ore.

La ora 18, sun din nou și insist să ia legătura cu magazinul din Sibiu și să verifice. Și…minune! Telefonul era în magazin. Alerg, vorba vine, îl ridic și mă întorc acasă încântată. Urmează configurarea, dar, ajunsă la setări, văd că spațiul total de stocare este de 128 GB și are 8GB RAM. Nu era ce am comandat și plătit! Resetez telefonul la setările din fabrică și vreau să-l pun în cutie. Acum urmează partea cea mai tare! Adevărul era acolo, pe spatele și laterala cutie, unde producătorul trecuse specificațiile tehnice ale produsului. Dar, stupoare! eMag avea alături cod de bare de la produsul superior (cel comandat de mine).

Înșelăciune? Caz penal? Dovada este clară. Nu putea fi vorba de neatenție. Cod de bare lângă cod de bare. Producător versus comerciant.

eMag își înșeală clienții?

Când cumperi un produs, numai pe spatele cutiei nu te uiți! Câți au fost în astfel de situații și nu au realizat sau și-au dat seama prea târziu, când nu mai puteau face returul? Rușine, eMag, pentru astfel de practici!

În cazul meu, până la urmă totul a fost bine. Am făcut a doua zi, în magazin, returul. Angajații din Sibiu, buni profesioniști, surprinși de evidența faptelor, au comandat în țară, respectiv în Brașov și București (acolo unde mai exista modelul de telefon dorit la prețul promoțional), două telefoane pentru a fi siguri că nu vom avea alte surprize.

În cele din urmă a fost cu happy end, iar aceste rânduri le-am scris de pe un OnePlus (1+) cumpărat din mai multe încercări, dar am relatat întâmplările pentru a trage un semnal de alarmă. Pe lângă preț, pe mine m-a costat fix o săptămână de stres și mulți nervi.

*****

Fotografiile fac parte din arhiva personală.

Publicitate

11 gânduri despre „OnePlus (1+) și mai multe încercări

    1. Ameninţaţi cu procesul, au reacţionat bine, mai ales că aveam dovezile necesare. Până și angajaţii lor din Sibiu au fost uimiţi de „încercarea” de înșelăciune. Nu au vorbit ei prea multe și este de înţeles, dar mi-au acordat tot sprijinul în rezolvarea problemei, nedorind să plec supărată din magazin.

      Apreciat de 1 persoană

  1. … și nu e sigurul caz. Am mai întâlnit de la domnii cu pricina, așa că eu nu mai lucrez cu ei.
    Ar trebui să înțeleagă că acum informația se răspândește foarte repede și pot pica peste noapte pentru astfel de dume pe care le fac ei.
    O săptămână frumoasă, Constanța !

    Apreciat de 1 persoană

  2. Încearcă să nu mai comanzi de pe eMag decât dacă ai un preț bun. Eu găsesc produse IT și telefoane la preturi bune pe PC garage. Mi se pare că au preturi mai bune pe servicii bune și service ok. Ai avut ghinion dar totul e bine când se termină cu bine. Cel puțin ți-ai luat un super telefon.😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Pe ce trece timpul, îmi place tot mai mult. La început, poate și de ce m-au frecat ăștia, aproape că mi se luase de el și îmi voiam banii înapoi. Dar mi-a trecut, după ce am făcut și reclamația la ANPC.😀😀

      Apreciază

  3. Foarte urât din partea lor! Cu siguranță nu e prima dată când fac aşa ceva.
    Mă bucur că ai reuşit, dar şi mai tare mă bucur că ai făcut publică încercarea lor de a te păcăli. Sunt convinsă că e practică veche!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Cu cât crește o firmă și cu cât sunt mai mulți angajați implicați în lanțul unei vânzări, cu atât crește riscul ca cineva să greșească. Mai ales dacă managementul nu intervine cu procedee clare și simple pentru verificarea angajaților.
    Cred că a fost o simplă greșeală de etichetare a cuiva care nu a recepționat cu atenție marfa.
    Ulterior nu cred că a mai dat cineva atenție la ce a scris producătorul pe acea cutie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.