Mi se pare o glumă… Nici nu mai zic de care. Se apropie Înălțarea, iar anumite feţe bisericești au hotărât să ţină din nou slujba de Înviere.

2020 este un an altfel, cum nu am mai trăit până acum. Până și înalţii prelaţi nesocotesc Biblia, Vechiul și Noul Testament. Într-o continuă dispută cu biserica catolică în privința calculării datei la care cade Paștile în calendar, de această dată BOR a încuviințat o a doua înviere la Constanţa „în virtutea principiului autonomiei eparhiale„.

Acest principiu nou invocat, mâine-poimâine ar putea da dreptul fiecărei episcopii să stabilească sărbătorile după bunul plac, căci argumentul susținut de ÎPS Teodosie, cum că reluarea a fost solicitată de credincioși, nu prea stă în picioare din cauza numărului mic de participanţi la slujbă.

Și de erau mai mulţi, pot credincioșii prin dorințele lor să schimbe datele sărbătorilor religioase? Căci ce altceva înseamnă când în miezul nopții dintre 26 și 27 mai, în curtea bisericilor din județul Constanţa, preoții cheamă enoriașii să ia lumină?

Mă-ntreb, anul acesta se va relua slujba și în august?

*****

Sursa foto: glasulnordului.ro

16 gânduri despre „A doua înviere

  1. Dragă Constanța, la noi toate nu merg ca unse. Ne-am obijnuit că, practic, nu mai e nimeni care să dea ora exactă (în orice domeniu); iar lipsa de educație și de cultură, de fermitate, apoi indisciplina, ne-a adus aici. Răzvrătirea și neascultarea sunt considerate păcate cum e idolatria. Vorbesc în general, iar pacea și înțelegerea sunt bune și de preferat oricând; aș zice totuși să nu punem paie pe foc, ci să căutăm să-l stingem. Întotdeauna pot fi motive de nemulțumire, dar e de așteptat să fim mulțumitori către Dumnezeu (avem motive) și apoi nu vom mai vedea răul (deși e cum zici), acolo unde putem zice „Domnul să-i binecuvinteze” și să-i lumineze!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Departe de mine să-mi doresc învrăjbirea, departe de mine să îndrăznesc a judeca pe cineva, dar, George, cum a fost posibil așa ceva?Nici lipsa credincioșilor de la slujba din noaptea de Înviere nu justifică ce s-a întâmplat. Paștile ortodocșilor a fost anul acesta în 19 aprilie și așa va rămâne.
      Nu am ajuns la slujbă din cauza situaţie de urgenţă și a interdicţiilor, dar lumina și Paștile le-am primit fiecare acasă și ne-am rugat fiecare pe unde ne-am aflat, căci biserica și credința sunt în sufletul nostru și le purtăm oriunde cu noi.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Citind ştirile din țară (încep să le citesc tot mai rar!), mă bucur cumva că totuşi sunt departe de toată nebunia ce izvorăşte necontenit din capul unor dezaxați! De unde mama dracului (scuze, dar nu cred că Dumnezeu are vreo legătură!) le scot? Şi foarte curios, foarte puțini reacționează!!!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.